joi, 17 august 2017

Creșa din Romania vs creșa în Anglia!

Salut!

Azi vreau să vă povestesc despre experiența noastră cu creșa aici, în Anglia. Încă de cum am ajuns pe pământ britanic și am început atât eu cât și soțul meu serviciul, am început să ne gândim la necesitatea ca Andres să urmeze creșa. Era mai ușor pentru noi, dar și pentru el putând astfel să învețe mai repede să comunice în limba engleză. 

Procedura a durat aproximativ o lună, deoarece aveam nevoie ca Andres să fie înscris la medic, iar înscrierea la medic era condiționată de dovada noastră de adresă, lucru ce a împiedicat  înscrierea mai rapidă a lui în colectivitate. 

O dată ce am reușit cu înscrierea la medic, am depus actele la două grădinițe/creșe (nursery în limba engleză) aflate lângă locuința noastră. Una dintre ele ne-a acceptat fără nici o problemă, fiind privată mă gândesc că interesul era să aibă câți mai mulți copii. 

În 12 aprilie am depus actele, iar începând din 17 aprilie Andres a început acomodarea. Acomodarea a durat o săptămână și a fost gratuită, iar în acest timp noi (părinții lui) am putut sta alături de el în sala de joacă astfel încât să nu simtă creșa ca pe un loc străin. Oamenii erau noi, locul era unul nou, iar limbă străină în care se vorbea era și mai greu de înțeles pentru el. Treptat a început să se acomodeze. A fost foarte dificil la început, în condițiile în care Andres nu știa limba engleză, iar educatoarele și-am scris câteva fraze uzuale bilingve engleze/română, astfel încât să poată socializa cu el. 

Prețul ridicat ne-a determinat pentru început să-l ducem la creșă doar 2 zile pe săptămână, dar acum merge de Luni până Joi, astfel învață zilnic cât ceva nou. Deja interacționează cu copiii și comunică cu ei. Întreabă mereu cum se zice la cutare obiect în limba engleză și memorează acel cuvânt. Ne bucurăm alături de el în fiecare zi. 

Avantaje și dezavantaje la sistemul britanic privind creșa

Dezavantajele la sistemul britanic este costul destul de piperat și faptul că până la 3 ani, nu ai altă posibilitate decât să plătești. Sunt unele creșe care oferă 15 ore gratuite săptămânal încă de la vârsta de 2 ani, dar pentru aceste creșe trebuie să aplici cu mult timp înainte și de cele mai multe ori nu sunt aproape de casă. După vârsta de 3 ani, statul oferă 15 ore gratuite oricărui copil. 

Avantajele în schimb sunt multe...

  • dacă acasă (în România) în grupa de la creșă Andres avea 20 de colegi la o educatoare și 2 îngrijitoare, aici fiecare educator are în grija 4 copii, pe care îi urmărește îndeaproape; 
  • o dată făcută plata la creșă nu ți se mai cere nimic adițional...  ți se oferă inclusiv pampers, dacă copilul nu folosește toaleta;
  • copii sunt scoși la aer zilnic, dacă vremea le permite, în caz contrar, creșa are la dispoziție o sală de joacă ce imită destul de bine natura...În acea sală există numeroase plante, există zonă cu nisip, acvarii cu pești, toate aceste lucruri nu fac decât să le dezvolte cât mai mult cunoștințele despre mediul înconjurător. 
Am venit în Anglia cu gândul principal de a-i oferi lui Andres o viață mai bună și în fiecare zi trăim cu nădejdea că am făcut alegerea cea mai bună. 


Oriunde vă aflați, încercați să vă faceți viața cât mai frumoasă! 

Pe curând!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu