sâmbătă, 31 decembrie 2016

Tineri Pentru Tineri - Mureș

     Cu ocazia sărbătorii Nașterii Domnului am fost la colindat cu tinerii de la Liga Tinerilor Creștini din Târgu Mureș, dar și cu cei de la Asociația Tineri pentru Tineri - Mureș. Despre aceștia din urmă, vreau să vă povestesc azi...

     Aveam nevoie de câțiva tineri, care să mă ajute să duc daruri la copiii din spitale și de la cei din Preventoriu TBC din Târgu Mureș. Pentru că nu știam ce să fac am sunat-o pe prietena mea, Crina, care m-a scos din impas. Mi-a dat numărul de telefon al Anei, președinta Asociației. 

     Ana, are doar 18 ani, dar deși unii tineri de vârsta ei au cu totul alte preocupări, Ana este interesată să promoveze voluntariatul și să responsabilizeze tinerii cu privire la problemele sociale ale comunității. Ana este în ultimul an de liceu și se pregătește pentru admiterea la Universitatea de Medicină și Farmacie din Târgu Mureș. 

     Am aflat de la Ana că Asociația ''Tineri Pentru Tineri - Mureș'' a fost fondată în acest an, în jurul grupului lor de prieteni; și chiar dacă la început erau vreo 5 persoane, în prezent sunt peste 30 de voluntari.  

     Printre obiectivele asociației se numără:
- responsabilizarea tinerilor cu privire la problemele sociale;
- promovarea culturii românești, a vieții simple, dar esențiale;
- educarea tinerilor prin activități specifice (conferințe, tabere, discuții cu diverși invitați pe teme sociale, culturale);
- promovarea voluntariatului. 

     《Printre cele mai importante activități organizate până acum de către Asociația Tineri Pentru Tineri - Mureș, sunt conferințele susținute de Claudiu Răducu și Prof. Dr. Pavel Chirilă, organizarea unor tabere studențești și campania „Dăruiește din sânge”, organizată în parteneriat cu Centrul Regional de Transfuzie Sanguină Mureș. În cadrul campaniei „Dăruiește din sânge” am reușit să strângem un număr important de donatori de sânge care ne-au pus la dispoziție tichetele de masă primite în schimbul donării, tichete pe care acum le folosim pentru a oferi ajutoare unor familii foarte sărace. 

     Pentru anul 2017 ne propunem să ne diversificăm activitățile. Un punct important vor fi acțiunile cu profil medical dat fiind faptul că majoritatea voluntarilor noștri sunt studenți la medicină sau medici rezidenți. În acest sens vom încerca să abordăm teme de educație pentru sănătate, acțiuni de screen-ing în zone defavorizate, cu acces dificil la serviciile medicale primare.

     De asemenea, vom încerca să ne intensificăm eforturile de a culege colinde tradiționale, autentice din județele Mureș și Bistrița, dar și alte texte populare, cântece, obiceiuri prețioase, aflate în pericol de a se pierde.

     Ne dorim, de asemenea, să oferim alternative frumoase și constructive de petrecerea timpului liber. Am organizat și până acum drumeții pe munte, excursii, seri de film, de sport, cursuri de dans popular. Începând de anul viitor vom colabora cu specialiști din diverse domenii (sport, meșteșugari, alpiniști, dansatori).

     Evident, ne dorim o colaborare cât mai bună cu instituțiile de învățământ, cu biserica, dar și cu societatea civilă.

     Rezumând, TPT-Mureș dorește să creeze un mediu pentru o dezvoltare culturală, socială, morală potrivită vârstei și să folosească energia tinereții în folosul voluntarilor săi, dar și a semenilor.≫ mi-a spus Ana despre Asociația Tineri Pentru Tineri - Mureș.
 
      Când am întrebat-o pe Ana, ce reprezintă pentru ea TPT - Mureș mi-a zis așa: ''TPT pentru mine este în primul rând, un cadru în care pot să mă dăruiesc, în care pot să mă valorific și să îmi cultiv ideile și darurile primite de la Dumnezeu. Apoi, e un loc al prieteniilor, e a doua mea familie.''

     Cei care vor să ce implice în activitățile asociației o pot face accesând pagina de Facebook a asociației - Asociația Tineri pentru Tineri - Mureș, unde pot afla detalii despre datele de contact și programul tinerilor. 

     Dacă mergem pe îndemnul Părintelui Nicolae Steinhardt ''Dăruind, vei dobândi!'', cu siguranță faptele vostre ni se vor întoarce însutit. 

Ea e Ana, 




și Asociația Tineri Pentru Tineri - Mureș








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu