duminică, 29 octombrie 2017

''Sucul nu e bun, vreau apă!''

''E oglindă cerului, în adăpostul pământului'' Ghici ciupercă ce-i?

Încă din cele mai vechi timpuri, apa a ocupat un rol primordial în viața noastră. De la nevoia fiziologică de hidratare, până la prepararea hranei și igiena personală, toate aceste acțiuni au stat în spatele lor existența apei. 
Mulți dintre noi, cu siguranță ignorăm adevărata importanță a apei. Apelăm la ea probabil în momentul în care suntem lipsiți de hidratare. 

De 3 săptămâni suntem în vacanță, în România. Și pentru că nu am mai fost acasă din martie, vacanța noastră a fost mai mult un maraton pe la rude și prieteni. Cele aproape 7 luni petrecute departe de familie și prieteni, au nutrit în aceștia un dor imens pentru noi, dar cu siguranță mai mult pentru băiețelul nostru. Pentru că la cei aproape 3 ani ai săi, e în perioada în care trebuie să știe tot ce mișcă și ne înconjoară, de la cel cu sânul gură pân' la cel cu barba sură, toți vroiau să-i intre în grație. De la cele mai interesante jucării, până la produse alimentare cumpărate sau gătite pe placul lui, Andres încerca să profite de această situație. Noi, părinții lui, am trecut pe locul doi în ochii părinților noștri. Acum ei au un nepoțel care le fură privirea de fiecare dată. 

Într-una din zile, Andres spune că îi e sete și imediat vine răspunsul la gazda în casa căreia ne aflam ''îți pun acum un pahar de suc''. Din umbră, am urmărit, fără să intervin, întreaga scenă. Răspunsul lui Andres a fost unul de milioane ''Sucul nu e bun, eu vreau apă'' a răspuns el. 
Persoana în cauză s-au uitat la mine, puțin mirată. Pentru a veni în completarea la ceea ce Andres îi spusese deja, i-am zis că noi în casă avem foarte multe plante. De cele mai multe ori, Andres mă ajută să ud acele plante și a învățat că apa ne oferă hidratarea. Ca să creștem mari și sănătoși avem nevoie de apă. Dacă plantelor le oferim apă spre hidratare, de ce le-am oferi copiilor noștri suc? 

Puțin cu musca pe căciulă, gazda noastră aduce din bucătărie o sticlă de apă. Era apă de izvor îmbuteliată. ''Pișcă?'' a întrebat Andres? El era curios să știe dacă e carbogazoasă sau plată. Gazda l-a asigurat că este apă plată de izvor. 

Pentru că era pentru prima dată când văzusem apa LA FANTANA la pet de 0,5 l. Am aflat că e un produs nou și se vinde atât plată, cât și carbogazoasă. 



La finalul vizitei noastre, gazda s-a scuzat pentru situația neplăcută creată. Am liniștit-o spunându-i că băiețelul meu ști mai bine decât mulți adulți importanța apei. Noi, părinții lui, am avut grijă să-i transmitem prin exemplul propriu ceea ce știe el azi. Apa e cea care ne astâmpără setea și nu poate să lipsească din viața noastră. 


Răspunsul ghicitorii: apa de fântână 😊.


Acest articol  a fost scris pentru SuperBlog 2017 - Proba 13. Apa de izvor La Fântâna – hidratare și inspirație la purtător!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu