sâmbătă, 23 septembrie 2017

Încă o treaptă depășită...

În anul 2008 călătoream pentru prima dată în Italia. Mama mea lucra acolo încă din 2005 și pentru că a fost perioade când a venit acasă doar o dată sau de două ori pe an, acesta a fost unul dintre motivele pentru care am început să vizitez Italia. 

Anul 2008 nu a fost doar anul în care am vizitat pentru prima dată Italia, ci a fost anul în care am descoperit mâncarea italiană și în special pastele la ele acasă. Timp de mai bine de două luni cât am stat în Italia, am gătit zilnic. Astfel am învățat să gătesc paste cu sos alb sau de roșii, paste cu carne tocată sau doar cu usturoi, spaghetti sau tagliatele. 

Ce nu am gătit niciodată, au fost pastele cu fructe de mare, deși sunt preferatele mele. Nu sunt iubitoare de pește, poate doar un păstrăv la grătar mă atrage, și asta uneori 😏, dar fructele de mare sunt preferatele mele; le mănânc în orice combinație, cu paste, la grătar sau în paella ( am probat Paella con marisco și la Barcelona când am fost...yammmyyy). 



În Italia cât am stat cumpăram fructele de mare semipreparate și le pregăteam cu tagliatele sau alegeam să mănânc la restaurant fructe de mare la grătar. 

Săptămâna de la începutul lunii septembrie petrecută în Ibiza, mi-a deschis apetitul pentru fructele de mare. Zilnic erau fructe de mare în meniu. Întoarsă acasă, am decis să încerc să gătesc și eu fructe de mare, așa că m-am pus pe treabă 😊. 

Mi-am cumpărat un pachet de fructe de mare (conținea scoicii, calamar și creveți), aprox. 250gr. (soțul meu nu e adeptul fructelor de mare, așa că e doar pasiunea mea vinovată 😁) și un pachet de tagliatele și m-am dat la treabă. 

Într-o lingură de ulei de măsline am călit puțin usturoi și apoi am adăugat fructele de mare. (Ar fi trebuit adăugate pe rând, scoicile și calamarul prima dată, iar mai apoi creveți, dar voi face așa data viitoare). Peste ele am adăugat aproximativ 100 ml de vin alb demi-sec și le-am lăsat să fiarbă. După primul clocot le-am condimentat și am tăiat 5-6 roșii cherry. Le-am lăsat să mai fiarbă până au lăsat un sos. Tagliatelele fierte în prealabil în apă cu sare și și ceva picături de ulei, le-am pus peste sos. Sunt recomandate a fi mâncate fierbinți 😉.





Pentru prima tentativă au ieșit minunate. Poate nu sunt atât de reușite fotografiile, dar gustul a fost foarte bun. O să încerc și alte rețete. Această reușită mi-a dat încredere să mai încerc 😉.


Vouă vă plac fructele de mare? Cum le gătiți?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu